Uppsatsseminariet är genomfört och min uppsats är nu inlämnad för sista gången. Betyget sätts i slutet av månaden och kommer lagom till jag går på semester. Jag känner mig nöjd jag har gjort mitt bästa. Det var en resa utan dess like, att studera när hjärnan är ett halvt sekel kan inte va heltigenom nyttigt. Inte för nån, inte för mig, inte för familjen inte för mina arbetskamater. Men nu är jag i mål! Tack för all stöttning och hjälp jag fått genom hela utbildningen, ni är bäst!
 
När semestern kommer ska jag sitta på min veranda och göra ingenting, ingenting, ingenting.
 
 
Men eftersom det är sommar och vårt traditionsenliga sommarnöje är långt ifrån ingenting så är det där ingentinget sedan länge ersatt med en målarpensel och en himla massa färg. Tjojävlaho, varför frångå ett vinnande koncept? Vi köpte inte huset i tron om att få sitta still, vi visste vad vi hade framför oss.
 
Den som målat flest hus vid sin död har målat färdigt!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej