Nu sitter jag här igen och gör ett försök till nåt skriftligt tjafs som handlar om liv. Så många gånger nu som jag skrivit och raderat för att jag inte får till det.           
 
Malin och Janne har åkt till Emma. Emma som finns ända långt bort i Italien. Det behöver dom alla tre, rå om varann lite, det var längesen.
 
Här hemma har också vi också rått om. Elin, Linnea, Johanna, Idun och mamma.
 
Elin och Patrick var här och såg en riktigt dålig film med mig i onsdags kväll. Det är ju underligt att det ska lyckas bli en skitfilm när man äntligen kommer till skott. Vi var i alla fall bredvid varann i samma soffa och hade mysigt. Det behöver jag.
 
Johanna, Idun, Linnea, mamma och jag åkte en tur igår för att göra stora loppisfynd. Det blev endast ett fynd, en barnstol som går att fälla ihop. Bra att ha när Noah och Idun behöver sitta till bords.
Linnea hjälpte mig att göra en hårfärgning igår kväll och Johanna fixade till fejset på mig.
Ytterligare en skitfilm, och den var inte ens värd att se klart. Linnea sov över för hon blev rädd för spöken och smittade av det till mig, så inatt har vi varit ordentlgt spökrädda. Vi har sovit under samma tak och det var bra för mig. Det behöver jag.
 
Idag tänkte jag plocka blåbär och kantareller. Det ser dock ut att bli en blöt tillställning och det kan ju va upplyftande och befriande om man gillar regn. Det kan hända att sånt man inte tycker om kan plötsligt bli en favorit. Som med mig och sill den där gången när jag var 12 år och moster Olga sa åt mig att smaka och jag gjorde det. Efter det har sill i alla former varit en favorit. Jag får ge mig ut i regnet och känna ifall jag kanske ändrar inställning om regnet såsom med sillen. Jag kanske behöver det. 
 
I helgen som kommer ska en av mina finaste vänner flytta. Hon är en av de modigaste kvinnor jag känner. Jag är bjuden till henne på måndag för att stanna till tisdag. Jag ska åka dit och vara där för det behöver vi.
 
Ikväll är det en festlig tillställning på lokal hä i hemkommunen. Det skulle vara roligt att gå dit och umgås tillsammans med mina döttrar, syster, bror och de som hör till deras familjer och många flera som säkert är mycket trevliga. Jag är inte säker på att jag behöver det. Men de kanske behöver mig? Ifall jag kör tänker jag att jag verkligen blir behövd.....
 
 
 
och så ljög jag lite om loppisfynden.... jag köpte mig en grön väska och det behövde jag verkligen inte! Det köpet gjorde jag endast av lust och för att jag kan!
 
Hejåhå! första inlägget på lång tid är skrivet och det behövde jag verkligen!
 
 
 
 Ps. Kolla in nummer 3. Gissa om jag behöver......
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Karin

16 Jul 2016 23:55

Du behövde verkligen den väskan och kommer du mot förmodan på att du inte gör det så behöver nig jag den...ganska säker på det!
Välkommen tillbaka till skrivandet det behövde jag till kvällskaffet☕️

Svar: Tack Karin :)
Maria

Kommentera

Publiceras ej